Malajzia

Itt ulok es azon tunodok honnan kezdjek meselni Malajziarol.
Az hogy hogyan kerultunk oda nem erdekes, raboktunk egy arban es helyben megfelelo szallodara es csomagra Ancsa baratnommel es elindultunk elso kozos kiruccanasunkra!
Amint utolag kiderult nagyon ugyesen bokodtunk mert gyonyoru helyet sikerult valasztani!
Indulas elott beszereztunk mindent amire szuksegunk lehet: terkep, konyvek es informacio amennyit csak elbir a szurke allomanyunk :)... ( es meg mielott valaki kommentalna :nem nagy a kapacitas,de azert mi megprobaltuk :)!!!)
A szamomra legerdekesebb dolog az a hely kulturalis sokszinusege volt. Hihetetlen hany nemzet keveredik egy aranylag kicsi helyen.
A sziget ahol voltunk, Penang, nem nagy de azert nem Udvarhely meretu. Busszal erdemes korul jarni es a latvanyossagokat megnezni mert olcso es egesz kenyelmes jarmu, a picike csotanyokat es az oriasi dugokat leszamitva.
Szoval kivancsi emberek leven elso nap nyakunk kore vettuk a varost es terkeppel a kezunkben elindultunk megnezni mindent amit erdemes Penangban!
Setalva, nevetgelve, a terkepet forgatva sikerult Georgetown (Penang belvarosa) minden kis zugat folfedeznunk.
A legszebb es legerdekesebb utca egy katolikus templommmal kezdodott amit aztan egy muszlim majd egy kinai, indiai es ujra kinai templom kovettek. Egy Kossuth utca meretu helyen ezek a kulonbozo vallasok es kulonbozo emberek bekesen, vasarnapi hangulatban mosolyogtak rank minden oldalrol es aztan engedtek be a templomjaikba.
Azt hiszem lesz aki egyet ert a kovetkezo kijelentesemmel, de valahogy sosem tartoztam a normalis emberek koze :) Mivel kinai meg katolikus templomot mar eleget lattam ugy gondoltam ideje a muszlim vallast is kozelebbrol megnezni. Nem azert mert szimpatikus, csak kivancsi termeszet vagyok.
Ancsa nem dijjazta a buzgosagomat, nem akarta levenni a cipocskejet es folvenni a fekete palastot...Egy kis unszolas utan nem volt valasztasa, jott aminek jonnie kellett :))
A muszlim ferfi aki korbe vezetett hagyomanyos oltozetben volt es csorgott rola a viz. Eloszor azt hittem azert mert 30 fok volt, de kesobb kiderult, hogy van egy kulonleges, gyerek meretu, medencejuk ahol imadkozas elott meg kell mosakodjanak.
Bevitt a templomba es megmutatta hol imadkozhatnak a nok es hol a ferfiak, naponta es hetente hanyszor es mit imadkoznak. Nagyon szivesen fogadtam az uj informaciokat, de amikor a nevunket es a nemzetisegunket kezdte kerdezgetni akkor ebredtem fol, hogy talan ez nem lesz ingyenes adatbevitel!
Erdekesen, ugymond cselesen, megkert hogy jotekonykodjunk egy kicsiket, aztan beiratta a nevunket egy konyvbe, mondvan hogy ertunk es a csaladjainkert fog az egesz kozosseg imadkozni aznap.
Alig vartuk kijojjunk a vegen....aztan Ancsat azzal szorakoztattam, hogy talalja ki mihez jarultam hozza azzal a 10 ringittel (Malaj penznem)... Ti is talalgathattok :))
Ez utan az erdekes elmeny utan jottek a kulinaris elvezetek! Hihetetlen mi mindent megesznek az emberek vilag szerte!!! En nagyon szeretem az uj izeket es illatokat, de azert itt is talaltam dolgokat amiket sosem ennek meg.
Vettunk helyi jellegzetes eteleket es italokat, kiprobaltunk nagyon sok fele malajziai erdekesseget. Azt hiszem hogy azokbol a dolgokbol amiket ettem semmire nem mondanam azt hogy nem ennem ujra meg. Nagyon erdekes izeket tapasztaltam, most is bizseregnek az izlelo bimboim, ahogy a finomabbnal finomabb menukre gondolok!
Szoval osszessegeben nagyon sokat lattunk, ettunk es pihentunk, jol ereztuk magunkat!

1 megjegyzés:

  1. ...hát kérem a 110. fotó a kedvencem :P
    na de szuper helyeken jársz lelkem, remélem azért közben egy kicsit fázol is

    VálaszTörlés