Kinai...

Ma lenne az utolso kurzusom. Lenne. Tehat nem megyek! Igen, megmaradtam mindenkori "logo" diaknak es a mai orat kihagyom....Mondanam,hogy szegyellem magam, de nem akarok ossze vissza hazudni. Az az igazsag,hogy nincs erom, kedvem es idom sem! Blogolni kell a hazai panaszkodo ismerosoknek :)))
Szoval a masodik szintet fejeztem be Kantonezbol! Eleg buszke is vagyok magamra amikor a buszon megertek vagy legalabb meghallok egy ket ismeros szot. De ismet oszinte leszek es elarulom,hogy azert ez a ket szint a liba purccal egyenlo, csak annyira volt eleg,hogy lassam mivel is allok szemben!
A nyelvtanulas mindig a kedvenc foglalkozasom volt es talan lesz is, de a Kantonezzel azt hiszem meg fogok "bokrosodni", ahogy szoktak mondani ;)
Nagyon erdekes es minden szempontbol mas mint amit eddig valaha is megprobaltam tanulni! Az ismerosok, a kinai ismerosok, azt mondjak,hogy talan a magyar nyelv miatt a kiejtesem az jo es sokkal hamarabb tanulok mint mas anyanyelvu ismeroseik!
Igaz korulbelul a papagaj szintjen ismetelgetek szavakat vagy kifejezeseket es sokszor utanozom a gyerekeket is, ami veszelyes mert allitolag ugyan az az arckifejezesem mint nekik.... Kepzeljetek el mondjuk amikor "megbuntetek" egy gyereket( "time out-ot" kap, amig lenyugszik) es konyorgo szemmel ramnez es azt mondja "ne naaaa"! En is megtanultam mondani, de folhuzom az orromat es ugy nezek ki mint aki majdnem elsirja magat. Probaltam normalis arccal mondani, semmi grimasz, de nem megy!!! Nem ertik mit mondok.....
Na de mondjuk mar ha taxiba ulok el tudom mondani hogy hova akarok menni, jobbra vagy balra menjen, ha vasarolok es megkerdezik milyen szinu valamit szeretnek akkor megertem es valaszolok, a szamokat es az arakat megertem, esetleg mondani is mondom, vannak etelek amiket ki tudok mondani es meg is ertenek, napok, honapok....szoval a nagyon alapok amik ugymond mennek.
A terv az,hogy folytatom, megtanulok amennyire csak meg tudok es ameddig meg elvezem es birom! Igaz korulbelul 40-50 percbe kerul amig eljutok a YMCA-hez, es sosem erek haza 10 elott, de azt hiszem nem banom! :)

1 megjegyzés: