Vasarnap

Otthon minden vasarnap komoly program van :) A katolikusabb fele a csaladnak templomba megy, a poganyabbik fele meg otthon marad...Naaa jooo. Anyu ebedet keszit es abban nem vagyok teljesen biztos hogy apu a pap miatt vagy a mama pinceje miatt megy-e inkabb :))
(pince=borocska)
En hol ehez hol ahoz az oldalhoz csatlakoztam, kedvtol meg reggeli almossagtol fuggoen. De meg kell hagyni,hogy van egy feelingje annak ha az ember vasarnap reggel kavezas utan szepen feloltozik, elmegy a templomba, aztan haza megy egy joooot ebedel es delutan meg kipiheni a het faradalmait...
Apukamat mindig is csodaltam ahogy reggel elo veszi a szep ruhait, megpucolja a cipojet es aztan meg hozza a nyakkendojet,hogy segitsek megkotni. Ez mindig igy volt, van es szerintem lesz is....es az az igazsag,hogy amikor nem otthon laktam mindig hianyoltam ezt az erzest es mindig megprobaltam potolni.
Igy van ez Hong Kongban is! De itt ez nekem kinai :))... hanyszor mondjuk otthon amikor nem ertunk valamit,hogy "ez nekem kinai" :) De ma reggel nekem tenyleg az volt.
Nemreg folfedeztem egy katolikus templomot kozel a lakasomhoz. Ma reggel pedig valoszinu azzal az erzessel ebredtem amivel apu szokott: ma templomba megyek!
Fel is oltoztem, igaz kozel sem olyan szepen mint otthon szokas, aztan meg elindultam. Gondoltam benezek es leulok kicsit, talan elgondolkozok azokrol a dolgokrol amik fontosak szamomra. A templomban egesz jo otleteim szoktak szuletni :)
De ahogy bementem es leultem gyulni kezdtek az emberek....Nem alltam fel mert valamiert jol esett ott uldogelni es gondolkozni.
Elkezdodott a szentmise es ugyan ugy mint otthon a pap bacsi lila ruciban, az oltarnal lila gyertyak (katolikus osztalyban jartam ezert tudom,hogy a lila szin az a Husvet miatt van)....a korus...a kivetito...Olyan ismeros es megis olyan idegen volt. Egy percre talan el is erzekenyultem.
De aztan nekem ez kinai :), ezert, na meg egy melettem bofogo neni miatt, fel ora utan fol is alltam es kijottem a zsufolasig telt templombol.
Haza fele jovet meg elhoztam a mosodabol a ruhaimat es megvettem az ebedhez szukseges dolgokat...Hiszen a vasarnaphoz a vasarnapi ebed is hozza tartozik. Otthon anyu mindig valami fincsit keszit es legtobbszor suti is van.
Vaganykodjak? Miert ne?! En ma lazacot keszitettem fokhagymaval es citrommal parolva, brokkolit es pityoka piret (gyk: pityoka=krumpli :P ) es murok levet ittam hozza. (gyk: murok=repa :P )
Ez egy igazi vasarnap....

1 megjegyzés:

  1. Nagyon kedves ez a vasárnapi bejegyzés és tényleg így van, én délután szoktam menni, nemsokára készülnöm kell...

    A feeling csak itthon lehet ennyire hamisítatlan, ahogy leírtad.

    Majd bizonyos idő elteltével Te is újra érezheted :) addig maradnak az emlékek és a várakozás öröme, mert az sem elhanyagolható, várni-várni...

    VálaszTörlés