Mui Wo




Erdekes ahogy hazaersz egy hoszzu nap utan es egy dal jut az eszedbe ahogy leveszed a cipodet...Ez tortent velem is, de talan egyszeruen csak azert mert meg mindig tele volt homokkal nem csak a cipom hanem a kis harisnya zoknim is :) Innen Dido, egy masik kedvenc!
Szombaton a Mui Wo-i lampa fesztivalon voltam.
A turaim folytatodnak, a felfedezo utjaim egyre erdekesebb helyekre visznek.
Igaz,hogy ezen a sziget felen mar jartam korabban, egy kemping alkalmaval, de egyedul eljutni sokkal izgalmasabb es erdekesebb. Egy kis kihivas....
De kezdjem az elejen. Arra mar pontosan nem emlekszem,hogy hol bukkantam erre a fesztivalra, de gondolom guglizhattam (google) a dolgot. Mar egy ideje be van irva a naptaramba,hogy erre a hetvegere semmit ne tervezzek. Nem is tettem.
Szombaton reggel a kihagyhatatlan kavezas utan vettem a hatizsakomat es elindultam a lampa fesztivalra. Igaz,hogy az utvonalat meg egyszer ellenoriznem kellett,mert a papirkat amire irtam kimosattam, de sebaj...
Szoval korulbelul masfel-ket ora buszozas/metrozas/buszozas utan megerkeztem Mui Wora. Utkozben megvettem az ebedemet, ezert az elso utam a partra vezetett, mert az volt betervezve,hogy a homokban ulve, mezitlab fogok ebedelni...Igy is tortent.
Felemelo erzes amikor minden a terv szerint alakul!
Aztan, ha mar ugyis mezitlab voltam setalgattam egy ideig a parton. Azt hogy mennyi ideig azt nem tudom mert orat nem vittem...minek az???
Az emberek mar keszulodtek az esti "lampa eregetesre"...fene tudja hogy nevezzem ezt. A lenyege,hogy a kinai ujev utan 2 honappal, a 13-ik napon a halaszok kulonbozo lampakra irtak a kivansagaikat es elkuldtek Hung Shing Tai Wong-nak, a tenger istenenek...ha jol emlekszem....Es mai napig ezt teszik. Erdekes ahogyan az emberek nagy odafigyelessel irogatjak a kivansagaikat, aztan meg vizre teszik a kis lampakat vagy az egbe engedik oket...majd a kepeken meglatjatok...
Kozben sok erdekesseget lattam, es annak ellenere,hogy a turistaknak szanjak ezt a dolgot, ugy gondolom,hogy megmaradt hagyomanyosnak. Igaz a "korondiak" itt is itt vannak minden fele muanyag szarral, de lehet itt erdekessegeket is talalni. Az etelektol elkezdve a szokason at, minden az volt szamomra. Kuriozum :))
Egesz estig maradtam, amikor mar besotetedett es igazan ervenyesultek a lampacskak.
Nagyon jo erzes amikor azt teheted amit akarsz es ahogyan akarod, azt ehetsz, ihatsz, oda mehetsz ahova szeretnel mert senki es semmi nem mondja azt,hogy nem lehet vagy nem jo. Biztonsagban vagy es csak szivod magadba az elemnyeket.
Remelem a kepek segitenek es atadnak egy kicsit az erzesbol es az elmenybol...

4 megjegyzés:

  1. nagyon szep kepek.. atjon a hangulat:)tokjo volt mvegignezegetni oket!:)

    VálaszTörlés
  2. haza ersz ?
    ugyerted
    hazaersz
    nem?

    ejnye bejnye

    VálaszTörlés
  3. Naaaagyon jó! Az ilyen érdekes hagyományok engem érdekelnek, írjál még hasonlókról. De a lámpák, mitől szálltak fel? Olyan léggömbszerű megoldással? Gondolom...

    VálaszTörlés